Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AYAK SAğLIğI İÇİN ALTIN KURALLAR
#1
AYAK SAğLIğI İÇİN ALTIN KURALLAR


Batıda yapılan anketlerde ayak sorunlarının % 97'sinin kadınlarda görüldüğü saptanmış. Çünkü kadınlar şık ayakkabıları severler, ama ayak sorunlarının tek sorumlusu şık ayakkabılar değil... spor ayakkabılar da ayakları deforme ediyor. Doğru ayakkabı seçimi kadar ömür boyu bizi taşıyan ayaklarımızın bakımına da önem vermeniz gerekir. Ev bakımı kadar yüzünüze verdiğiniz özeni ayaklarınıza da gösterip belli dönemlerde profesyonel bakımları da hayatınıza katmalısınız.
Yüksek ince topuklu ve sivri burunlu ayakkabılar yeniden kadınların hayatına girmeye başladı. Bu da ayak sağlığı konusunda ciddi önlemler almayı gerektiriyor. İşte ayak sağlığının altın kuralları:
Yazın sıcak günlerinde ayaklarınızı günboyu spor ayakkabılara kapatmayın. Zira sıcak ve ter nedeniyle ayakkabının içi bakteriler için ideal ortam oluşturur.
Her fırsatta ayaklarınızı havalandırın.ve deri bantlı sandaletleri tercih edin; sentetik olmayan ama teri emen doğal malzemelerden yapılmış çoraplar giyin.
Yüksek ince topuklu ayakkabılardan kaçının. Bu tür ayakkabılar uzun süre giyildiğinde dengede durmak için bedeni öne eğilmeye zorlar. Topuklu ayakkabılar mümkün olduğunca geniş tabanlı olmalı, topuk yüksekliği de 2 cm., en fazla 5 cm.yi geçmemelidir.
Ayakkabılarınız sivri burunlu olursa parmaklarınız uca doğru toplanarak üstüste binecektir. Bu da zamanla parmakların doğal duruşunu etkileyecektir. Örneğin"hallux valgus" diye adlandırılan başparmak kemiğinin dışa çıkması gibi...
Ayaklarınız terlemeye eğilimli ise ayak banyosunu uzatmayın. Zira uzun banyolarda deri suyu emerek ayakların şişmesine yol açabilir. Terleyen ayakları sabunlu tuvalet havlusuyla günde bir, iki kez temizleyin. Kurularken parmak aralarını özellikle unutmayın.
Yaz süresince yüzme havuzları mantar enfeksiyonu açısından ayaklar için sakıncalı. Yüzme havuzlarını seçerken dikkatli olun, ev havuzlarının temizliğine özen gösterin.
Ayaklarınızı pudralamak için talk pudrası yerine özel ayak pudralarını seçin. Talk ayakkabı içinde yığılma yapar. Terlemeyi önleyici spreyler de ayaklarınızı birçok sorundan kurtarıp hoş bir koku sindirir.
Ayak bakımını deneyimli pedikürlerin eline bırakın.
Artık birçok enstitü cillt bakımlarına ayak masajını da ekledi.
REFLEKSOLOJİ...
Ayak tabanı vücudumuzun diğer organlarının temsilcisi olan hasas noktalarla dolu... Birçok organımızın refleks noktaları ayak tabanında bulunuyor. Dolayısıyla bu bölgelere uygulanan parmak basıncı veya saat yönünde ve aksinde yapılan dairesel hareketlerle, o bölgenin enerji hattında bir tıkanıklık varsa, o tıkanıklık açılır ve bölgede rahatlama sağlanır. Aslında refeksolojiyi basitleştirerek kendimiz de uygulayabiliriz: Evde ayak altına alınan kalın bir kalem veya topu tabanda yuvarlayarak genel bir rahatlama sağlayabiliriz. Eğer belli bir bölgede hassasiyet hissedilirse, o bölgenin temsilcisi olduğu organda bir sorun olduğu anlaşılır. Bir refleksoloji uzmanı taban kontroluyla sorunlu organı kolayca saptayabilir.
AYAK JİMNASTİğİ...
Ayaklarınızın güzelliği ve formda kalması, ya da yorgun bir günün ardından ve uzun yürüyüşlerden sonra ayaklarınızı dinlendirmek için birkaç dakikalık jimnastik yeter...
Bir sandalyeye oturun ve sağ bacağınızı uzatın. Bileğinizden hareket ettirerek ayağınızla havada soldan sağa ve sağdan sola giderek büyüyen halkalar çizin. Aynı hareketi diğer bacağınızla da tekrarlayın.
Ayak parmaklarınızı mümkün olduğunca zorlayarak yelpaze gibi açın, ardından parmaklarınızı sıkıca kapatın.
Ayak parmaklarınızla yerdeki çeşitli objeleri kavrayıp kaldırmaya çalışın.Harika bir jimnastiktir.
Yere bir tenis topu koyup önce sağ ayağınızın tabanıyla, sonra da sol ayağınızın tabanıyla onu yuvarlayın. Hem dinlendirici, hem de canlandırıcı bir jimnastiktir.
Cevapla
Teşekkür verenler:


Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


10tl.net Destek Forumu -